reklama

Je to podľa vedomostí alebo podľa protekcie?

Slovensko je momentálne zaťažené vysokou mierou nezamestnanosti. A práve preto mnohí z nás reagujú na každý inzerát, ktorý ako-tak vyhovuje naším podmienkam a hlavne ukončenému vzdelaniu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nejde len o jednu či dve žiadosti, ale mnoho krát o desiatky. No odpovede z pracovných agentúr či priamo od zamestnávateľov, pozitívne či negatívne, často krát neprichádzajú.

Túto skutočnosť som si overil aj na vlastnej koži. Vyhľadal som niekoľko desiatok pracovných ponúk, nie len k vysokoškolskému vzdelaniu, ale aj k pozícii priemerného stredoškoláka. Čuduj sa svete, z 85 žiadostí mi prišla odpoveď len na deväť, a aj tie boli všetky podmienené stať sa SZČO. A to z dôvodu, aby zamestnávateľ mohol byť oslobodený od platenia daní zo mzdy a poistného a aby to mal uľahčené tým, že sa zbaví zodpovednosti za povinnú dovolenku pre zamestnanca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie, ďakujem neprosím. Iné odpovede neprišli.

Jednu vec však nechápem. Prečo zamestnávateľ nie je schopný vysvetliť prečo nebol vybraný do užšieho výberu? Ak potrebujem obsadiť post, mal by som si vyberať a jednoducho by som mal ostatným odpísať.

No stáva sa aj to, že odpoveď je jednoduchá. „Nevyhovujete našim podmienkam. Uprednostnili sme lepšieho kandidáta.“ Lenže ak idem bod po bode, a prikladám príslušné doklady k požiadavkám zamestnávateľa a on mi odpovie, že jednoducho nevyhovujem, nuž, je to na počudovanie.

Podľa môjho názoru by si mal zamestnávateľ vybrať rovnaký počet kandidátov so spĺňajúcimi podmienkami a do druhého kola by mal byť osobný pohovor alebo telefonický. V treťom kole by mal rozhodnúť o vhodnom kandidátovi. Bohužiaľ, takto to asi nejde a ja som len úbohý idealista.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najzaujímavejší je však prípad, kedy sa rozhodnete odpísať na e-mail a spýtať sa prečo ste nevyhoveli. Tak, ako som ta spravil i ja. Zavolal som do nemenovanej firmy a spýtal som sa v čom vlastne nie som vhodný kandidát. Odpoveď bola jasná. „Neovládate anglický jazyk na úrovni C1.“ Lenže takáto podmienka v inzeráte, ktorý som si našťastie vytlačil, nebola a tak som mal plnohodnotný argument. „No...ale...teraz...už máme takéto podmienky...ale keď chcete príďte teda na pohovor zajtra,“ koktavo odpovedala personalistka. Do jedného dňa bol inzerát zmenený a neskôr zrušený a aj to len pod hrozbou zverejnenia tohto postupu. Pohovor som samozrejme odmietol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postoj týchto zamestnávateľov a agentúr je veľmi čudný. Nepoznajú vás, nevedia čo máte v sebe, aký potenciál, čo by ste pre firmu vedeli dosiahnuť. Oni si len vyberajú, ale my vlastne vôbec nevieme podľa akých kritérií. 

Potom sa čudujeme, keď vznikajú problémy vo firmách spôsobené nedôslednosťou alebo nevedomosťou , ale za to sa už nikomu nebudete zodpovedať. 

Zamestnávateľ jednoducho vypíše nový inzerát a vy môžete zasa čakať, že sa vám nikto neozve alebo nebudete vyhovovať daným kritériám. Naozaj je na Slovensku všetko len po známostiach? 

Miroslav Kery

Miroslav Kery

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ekonom, trener, manzel, otec. Pisem o diani na Slovensku a vo svete a nebojim sa povedat co si myslim. Som otvoreny clovek a to iste ocakavam aj od ostatnych ludi. Zial, nie vzdy je to tak... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu